2 Ocak 2011

Ben de Apaçiyim

Efsanevi Apaçi reisi Geronimo (Gokhlayeh: Esneyen Adam) 16.06.1829 - 17.02.1909

Bugün günlerden Pazar. Kendime güzel bir kahvaltı tepsisi hazırladım; hava soğuk olsa da, bir kere güneşi gördük ya, hemen balkona kuruluverdim. Keyifle elime gazeteyi aldım ki Hürriyet gazetesinin bugün kullandığı manşeti görünce birden neşem kaçtı, düşüncelere daldım...

Kocaman puntolarla şu manşeti atmış Hürriyet gazetesi : “ 33 Apaçi gözaltında ... “

Sevindirici bir haber. Demek ki Türk polisi yılbaşı gecesi bile boş durmuyor, çalışıyor. Simitçi kılığında,çiçekçi kılığında, hatta Noel Baba kılığında orada o gece görev başındaymışlar ve bu toplum düşmanlarını kıskıvrak yakalamışlar. Aferin onlara...

Ama bu manşette gerçeklerle uyuşmayan, insanın zihnini meşgul eden başka birşey daha var sanki...

Hani zaman zaman ABD ya da Avrupa kaynaklı bazı haberler okuruz. Üç çocuk babası ilkokul öğretmeni meğersem sübyancıdır, son kurbanını taciz ederken yakayı ele verir. Ya da çevresinde sessiz sakin biri olarak bilinen kasabanın rahibi meğersem seri katildir, sekiz kişiyi öldürmüştür... Bütün bu haberler ilginçtir, çünkü normal bir hayatı , normal tercihleri olan insanlar, gizli iç dünyalarında birer canavar beslemişlerdir ve canavar ortaya çıkmıştır. “Dr. Jekil ve Mr. Hayd” hikayesi yani...

Gelelim bizim Taksim canavarlarına... Bu “canavarlar” normal hayatta saygın bir meslekleri olan,çevrelerinden saygı ve sevgi gören insanlardır da aslında, içlerindeki canavara gem vuramadıkları için mi Taksim’de alıyorlardır soluğu... her yılbaşı akşamı?

Otuzüç tanesi yakalanmış. Paçayı sıyırmayı başaran şanslı canavarlar, Pazartesi günü sizler gibi , ben gibi sabah 9:00’daki mesailerine mi başlayacaklardır çalıştıkları işyerlerinde?..Bu canavarlar yılbaşı kutlamalarında “Apaçi” gibi gözükürler de gözümüze, normal hayatlarında soluk benizli midirler acaba ?

Hiç sanmıyorum...

“Severken kardeş mi olduk ?” diye güzel bir deyiş vardır hani... “Türk Malı” isimli diziye reyting rekorları kırdırırken, Recep İvedik karakterini “Yüz Büyük Türk” arasına sokup, milyonlarca Lira gişe hasılatı yaptırırken, Kurtlar Vadisi “fenomenini” yaratırken... medya tarafından “Türk halkı tercihini yaptı “ nidalarıyla el üstünde tutulan bu canavarlar, neden şimdi aynı medya tarafından “Apaçi” ilan edilmişlerdir ?

Bu hikayede asıl kurban acaba kimdir ? Yılbaşı gecesi Taksim meydanında kıçına pandik yiyenler midir, yoksa daha dünyaya geldiği gün kıçına parmağı yemiş olanlar mıdır ?

Bu ülkenin ne güzel bir eğitim politikası var halbuki, parasız devlet okulları, parasız üniversiteleri var (!) değil mi ? Hem de elli yıldır var (!) ... Heee! Sen dersen ki “Benim param var, ben çocuğumu özel okullarda okuturum”.. o ayrı bir hikaye, o da var... (!)

Neyse bunlara boşverelim, bunlar uzun hikaye.Hürriyet seni kınıyorum! En büyük ayıbı Geronimo’ya ettin. Sırf bu yüzden işte,bundan böyle ben de Apaçiyim ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazarak bize destek olabilirsiniz !