16 Ocak 2011

Bana karşı nazik ol !

Zaman zaman sevdiğim şarkıları ve bu şarkıların naçizane dağarcığımıza kattıklarını da burada sizlerle paylaşmak istiyorum. Bunu yapmaktaki gayemiz, bir nefes güzelliği sizlerle paylaşmak, biraz ruhlarımızı gevşetmek ve bu şarkıları yapan ustalara buradan bir selam göndermekten öte birşey değildir. Yukarıda linkini gördüğünüz ve halen üzerinde çalışmakta olduğum "Radyo Bulanık" sayfasının da çıkış fikri bundan ibarettir. O sayfada amacımız ile ilgili daha kapsamlı bir açıklama okuyabileceksiniz ileride.

Sözü fazla uzatmadan tanıtmak istediğimiz ilk parçamıza geçelim. Yıllar önce TRT'de Stüdyo FM programını yapan sevgili Yavuz Aydar'ın hatıralarımızda yer etmiş unutulmaz deyişiyle, "İlk plağımızı döndürelim !... "

Handle With Care by Traveling Wilburys on Grooveshark

Handle with care

Sizlerle paylaşmak istediğim şarkı, 1988'de kurulan ve sadece iki albüm çıkardıktan sonra elde olmayan sebeplerden ötürü çalışmalarını yarıda bırakmak zorunda kalan " Travelling Wilburys " grubunun çıkış parçası "Handle with care".

Aslında "grup kurmak" sözü, daha ziyade bir araya gelmiş hevesli gençleri çağrıştıracağı için, grup üyelerinin geçmişteki dev kariyerlerini dikkate alarak, yukarıdaki cümlemizi düzeltmek ve Wilbury biraderler için 1988'de "biraraya geldiler" demek daha doğru olacaktır.

Zaten grubun beni en çok mest eden özelliği de, her biri başlı başına bir efsane ve rock müzik abidesi olan bu beş adamın, hayatlarının bu olgunluk devresinde, bütün hırslardan, mücadelelerden ve egolardan arınmış olarak biraraya gelmesi ve yılların birikim ve tecrübesini aynı imbikten damıtıp saf müzik olarak bizlere sunmaları. Sanırım aşağıdaki fotoğraf her şeyi anlatıyor. 


Wilburys ailesinin üyeleri :

"Nelson Wilbury" – George Harrison
"Otis Wilbury" – Jeff Lynne
"Lefty Wilbury" – Roy Orbison
"Charlie T. Wilbury, Jr." – Tom Petty
"Lucky Wilbury" – Bob Dylan

Bu isimlerden ikisi maalesef bugün aramızda değiller. Roy Orbison ilk albüm piyasaya çıktıktan kısa bir süre sonra 6 Aralık 1988'de hayata gözlerini yumdu. Goerge Harrison ise 29 Kasım 2001 tarihinde aramızdan ayrıldı.

Grubun biraraya geliş fikri Bob Dylan'ın Malibu California'daki evinde Roy Orbison, George Harrison ve Jeff Lynne ile birlikte dördü öğle yemeği yerken ortaya çıkıyor. Tom Petty'nin katılımı ise tesadüf eseri, George Harrison'ın evinde unuttuğu gitarını, kendisi için Malibu'daki bu eve getirmesi ile oluyor. Prova kayıtları sırasında oluşan bazı ufak tefek hatalar için George Harrison sürekli, daha sonra stüdyoda düzeltiriz manasında " We'll burry'em in the mix " ifadesini kullanıyor. Aralarında şaka konusu olan bu deyiş, sonrasında grubun ismi için esin kaynağı oluyor ve grubun adı "Traveling Wilburys" olarak belirleniyor.



Malibu'daki kayıt stüdyosunda yine bir araya gelindiği bir gün, George Harrison kapıda, üzerinde "Handle with care" ibaresi olan bir koli görüyor. Ondan aldığı ilhamla stüdyoya giriyor ve diğer üyelerin de katkısı ile "Handle with care" şarkısı ortaya çıkıyor. Şarkının sözlerinin ilk iki mısrasında da buna gönderme yapılmaktadır. Önceleri albümün B-kısmı için düşünülen şarkı, gerçekten çok ama çok güçlü olduğu için daha sonra grubun çıkış , albümün de açılış şarkısı olarak seçiliyor.

Şu anda fonda da dinlemekte olduğunuz şarkı, moralimin en bozuk olduğu anlarda dahi, dinlediğim zaman bana ümit ve neşe telkin eder. Özellikle George Harrison şarkıyı belli bir seviyeye kadar yükselttikten sonra, Roy Orbison'un o kadife sesiyle girip bir anda bütün gerilimi aldığı ve bulutların üstünde süzülmeye başladığı bölüm adeta insanın ruhuna masaj yapıyor.


Hepimiz biliriz ki, bir şarkının sözlerini hiç anlamasak dahi, şarkı bize öyle bir his verir, bizi kendi iç dünyamızda özel bir yerlere götürüp öyle şeyler çağrıştırır ki, o şarkıyı çok severiz. Sözleri tam olarak anlamak şart değildir yani. Ancak şarkının ritmi ve melodisi sözleriyle de örtüşüyorsa, işte o zaman tadından yenmez oluyor. Aşağıda sizle şarkının orijinal sözlerini ve buna ilaveten dilim döndüğünce yaptığım, kendimce bir Türkçe çevirisini de paylaşmak isterim.

Handle with care

Been beat up and battered 'round
Been sent up, and I've been shot down
You're the best thing that I've ever found
Handle me with care

Reputations changeable
Situations tolerable
Baby, you're adorable
Handle me with care

Roy:
I'm so tired of being lonely
I still have some love to give
Won't you show me that you really care

Koro:
Everybody's got somebody to lean on
Put your body next to mine, and dream on

I've been fobbed off, and I've been fooled
I've been robbed and ridiculed
In day care centers and night schools
Handle me with care

Been stuck in airports, terrorized
Sent to meetings, hypnotized
Overexposed, commercialized
Handle me with care

I'm so tired of being lonely
I still have some love to give
Won't you show me that you really care

Everybody's got somebody to lean on
Put your body next to mine, and dream on

I've been uptight and made a mess
But I'll clean it up myself, I guess
Oh, the sweet smell of success
Handle me with care

Nazik ol

İtildim, kakıldım, hırpalandım
Dört bir yana dağılıp, saçıldım
Ne mutlu ki sonunda sana rastladım
Bana karşı nazik ol

Şöhretler gelir geçer
Sıkıntılar çekilir biter
Bu güzelliğin beni mest eder
Bana karşı nazik ol

Roy:
Yalnız olmaktan yoruldum artık
Hala verecek biraz sevgim var
Ne olur, beni biraz umursasan

Koro:
Herkesin yaslanacabileceği birisi var şu dünyada
Sen de bana sokulup bu hayali paylaşsana

Kandırıldım,aptal yerine kondum
Dolandırıldım, alay konusu oldum
Kreşlerde, akşam okullarında savruldum
Bana karşı nazik ol

Havaalanlarında bekledim, eziyet edildim
Toplantılara gönderildim, ambale edildim
İfşa edildim, maddileştirildim
Bana karşı nazik ol

Yalnız olmaktan yoruldum artık
Hala verecek biraz sevgim var
Ne olur, beni biraz umursasan

Herkesin yaslanabileceği birisi var şu dünyada
Sen de bana sokulup bu hayali paylaşsana

Cahildim, herşeyi berbat ettim
Ama hepsini düzeltecek olan yine benim
Güzel günlerin kokusunu şimdiden alıyorum
Bana karşı nazik ol
...

Şarkının klibini http://www.youtube.com/watch?v=L8s9dmuAKvU adresinden seyretmenizi öneririm. Ayrıca arzu edenler, mp3 dosyasını benim çok sık kullandığım ve size de tavsiye edeceğim http://www.beemp3.com/ sitesinden ücretsiz olarak indirebilirler.

Şimdilik benden bu kadar. Esen kalın... Çevrenizdekilere karşı nazik olun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazarak bize destek olabilirsiniz !